“Tinc dubtes amb el meu ordinador, o amb el mòbil i no hi trobo cap ajuda”.
Si aquesta frase la dius tu i la repeteixes sovint, llavors és perquè no coneixes el nostre servei de tutories al Punt TIC Palau Falguera.
Molts usuaris ja han gaudit d’aquest servei, com podeu comprovar en aquesta imatge i us expliquem a continuació, alguns dels dubtes amb els quals venien i com ho hem resolt. Seguiu llegint:
Dubte 1: Empar Porcar és una usuària que tenia dubtes amb el Gmail. Com crear les carpetes per poder tenir una mica d’ordre en el seu correu i categoritzar els correus per etiquetes, que és com denominem al Gmail les carpetes.
A la tutoria va aprendre com afegir contactes a l’agenda del seu correu, com crear les etiquetes i configurar-les (posar nom, color, anidaments, etc.) com crear filtres que fan que quan rebis determinats correus vagin directament a aquesta etiqueta que hem creat, com canviar la fotografia de perfil, moure els correus per les diferents carpetes, entre altres coses. Va sortir amb els dubtes resolts i amb molt de treball a fer amb el seu correu, però sabent fer-ho.
Dubte 2: Encarna López va venir amb el dubte de com descarregar les fotografies del mòbil a l’ordinador, per això va portar el cable USB del mòbil. A la tutoria li vam ensenyar com connectar el mòbil a l’ordinador, com cercar el dispositiu i poder veure les carpetes que contenen totes les fotografies i vídeos del WhatsApp (o d’altres apps) com de la mateixa càmera del mòbil.
També va aprendre com crear les carpetes al seu ordinador i copiar-ho tot a aquesta carpeta, a més d’un altre mètode addicional per descarregar les fotografies del núvol amb Google Photos, ja que com sabeu les fotografies pugen automàticament a aquests servidors com a còpia de seguretat si ho tenim sincronitzat.
Per finalitzar vam crear un collage amb unes quantes de les fotografies descarregades amb l’aplicació on-line Fotor.
Dubte 3: Manoli Ruiz va vindre amb el seu ordinador portàtil, per aprendre a descarregar i instal·lar un programa de retoc fotogràfic anomenat Gimp (programa de codi obert i gratuït) per fer un muntatge amb dues fotografies. Un cop ja estava instal·lat el programa al seu ordinador, vam començar la “mini classe” de retoc fotogràfic, com treballar amb capes, retallar les fotografies amb formes, retocar la lluminositat, la mida, etc. Se’n va anar molt contenta i amb un muntatge fotogràfic molt professional, segur que ja ha fet molts!
Aquest servei, que oferim tots els dimecres de 16 h a 18 h al Punt TIC Palau Falguera, és un servei totalment gratuït en el que t’ajudarem amb els dubtes que tinguis com ja heu pogut comprovar, amb l’ordinador, portàtil, telèfon mòbil o fins i tot algun programari, com per exemple l’Excel o el Gimp.
Si tu també vols fer una tutoria, hauràs de demanar hora prèviament, o bé per teléfon trucant al 93 666 61 80 o enviant un correu a telecentre@santfeliu.cat. Ens hauràs de fer una breu explicació del dubte o dubtes que tens i així podrem adequar el servei a les teves necessitats!
Us hi esperem!
Very thougghtful blog
M'agradaM'agrada